آنچه برای زن نکوست
دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشکده علوم قرآن بندرعباس
امام علی علیه السلام : دو گرسنه اند که سیر نمی شوند :جوینده ی دانش و جوینده دنیا.حکمت457
شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : ب از مطهّر

آنچه برای زن نکوست

درباره حضور زنان در اجتماع و کیفیّت آن سخن بسیار بر زبان ها جاری شده است

و قلم های زیادی در این عرصه به قلم زنی پرداخته اند و امّا آنچه که نباید فراموش شود و هرگز هم نباید توجیه گردد این است که اگر زن هم بناست در عرصه های ضروری اجتماع حضور داشته باشد از دیدگاه نامحرمان باید به دور باشد، این واقعیتی است که زن به هر صورتی که در دید نامحرم قرار گیرد برای آنان جذّاب است و (البته مراتب جذّابیت متفاوت است) این مطلب را هر انسان با انصاف و با وجدان بخوبی در درون خویش احساس می کند منتهی پاکان چشم خویش را فرو می بندند و هوسبازان ویروس نگاه را پخش نموده، فضا و جوّ مربوطه را آلوده می کنند. فاطمه زهرا (س) با توجّه به این مطلب است که دیدگاه خویش را در این زمینه با صراحت تمام اعلام می دارد، و بدون واهمه بیان می کند.

علی (ع) می فرماید: خدمت پیامبر اسلام (ص) بودیم، آن حضرت پرسید: چه چیزی برای زنان نیکو و رواست؟ حضرت فاطمه (س) در پاسخ فرمود: «خیرٌ للنساءِ انْ لا یریْن الرّجال و لا یراهنّ الرّجالٌ ؛ بهترین (حالت) برای زنان این است (که بدون ضرورت) مردان نامحرم را نبینند و نامحرمان نیز آنان را ننگرند».

پیامبر اکرم آنچنان از این سخن عمیق و رسا به وجه آمد که فرمود: «انّها منّی، براستی فاطمه از من (پاره تن من) است (که چنین سخن سنجیده و عمیق می گوید)فاطمه زهرا(س) کسی نیست که سخن بگوید و خود بدان عمل نکند. موسی بن جعفر(ع) از پدرانش تا می رسد به علی (ع) نقل کرده که نابینایی اجازه گرفت که بر فاطمه (س) وارد شود، پس فاطمه خود را پوشاند، رسول خدا فرمود: برای چه خود را پوشاندی در حالی که او تو را نمی بیند (نابینا است) فقالت ان لم یکن یرانی فانّی اراهُ و هُو یشُمُ الریح فقال رسول الله: اشهد انکّ بضعة منّی ؛ پس فاطمه (س) گفت: اگر او مرا نمی بیند من او را می بینم، و او بو (ی من) را استشمام می کند سپس رسول خدا فرمود: شهادت می دهم که تو پاره تن من هستی ».منبع پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاله برخی وظائف بانوان در کلام برترین زن هستی -پدید آورنده : حجة الاسلام سید جواد حسینی ، صفحه 19



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

یا حق . علی علیه السلام : دانش میراثی ارزشمند است . آداب نیکو زیورهای همیشه تازه ، و اندیشه (درهرکاری) آینه ای صاف و روشن است (که صواب وخطا را می نمایاند). 23 بهمن 91 روز دوشنبه ساعت 9 آغاز روزای قشنگ وبه یاد موندنی دوران دانشجویی ما بود . و ما جدی جدی شدیم دانشجوی علوم قرآن ... بیست و اندی دختر و تقریبا همین حدود پسر . از ما دخترا چندتا درجا زدن تا بشیم 20 تا که جز یکی بقیه خوابگاهی بودن . مشکلات و دردسرای بامزه ای داشتیم و انشالله روزای خوب و زیبا با رنگ خدایی بشتری در آینده خواهیم داشت. اگر سوالی درباره رشته ما هست با کمال میل جواب میدیم . اومدی سرزدی کامنتی ، سلامی ،علیکی ، لنگه کفشی چیزی یادگاری بذار .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشگاه علوم قرآن بندرعباس و آدرس c.q.bandar91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1